srijeda, 20. srpnja 2016.

Moje iskustvo sa polaganjem vozačkog ispita

Zdravo svima!

Za danas vam pišem moje iskustvo sa polaganjem vozačkog ispita!
Nadam se da vam se sviđaju i ovakve teme. Znam da većina vas ili već ima vozačku ili je još daleko od nje, ali svejedno želim podijeliti svoje iskustvo i dati vam neki savjet u vezi toga!


Ja sam položila vozački 8.1.2015. Znaci, odmah nakon rođendana, koji je bio 4.11. sam se prijavila u auto-školu. Testove sam položila 27.11.2014. Polaganje vožnje je trebalo  biti 25.12.2014. , ali, naravno, tada je Božić i polaganje je odgođeno. Znači za polaganje vam treba najmanje mjesec i pol dana. Nekome će trajati i duže, ovisi sve o vama i o auto-školi i instruktoru.
Ja sam sve testove i vožnju položila iz prvog pokušaja, pa imajte i to u vidu.

Testovi se polažu svaka dva tjedna, kao i vožnja. Tako da, ukoliko padnete, morate čekati dva tjedna!




Stvari na koje trebate obratiti pažnju!

1.Prije nego što se odlučite nazvati instruktora i prijaviti se za školu morate, ali MORATE se prvo dobro raspitati o svim auto školama koje imaju u vašem gradu. Auto-škole su u principu iste, no instruktori nisu!
Ja sam imala stvarno odličnog instruktora koji se nikada nije živcirao ili ne daj Bože da je se derao na mene kada nešto pogriješim. Bio je svjestan da ja ne znam voziti i da sam došla k njemu da me on nauči, što mu je i posao.
Vjerujte mi da postoji dosta groznih instruktora koji galame na svaku vašu pogrešku i uvijek su nervozni i ništa lijepo ne objasne već samo kroz galamu.
Stoga, dobro obratite pažnju na savjete starijih osoba koje su već davno polagale vozački ispit.

2.U školu idite svaki put i budite aktivni!
Prije samoga polaganja testova, naravno, morate imati par sati "škole" gdje će vam stručna osoba sve objasniti što morate znati. Škola traje 1-2 tjedna, ovisno u koju auto-školu idete. Predavač vas obično na kraju svakoga predavanja pita par pitanja, nemojte se opustiti previše i misliti da znate sve jer vjerujte mi ima dosta sličnih pitanja sa sličnim odgovorima.
Pazite na satu kada bude objašnjavao raskrsnice! To vam je najvažnije za polaganje ispita jer to nosi najviše bodova!
Testova, barem kod nas, je bilo 12. Svaki test je imao 20 suhih pitanja, 10 pitanja sa znakovima te 10 raskrsnica. Testovi su zaista lagani, ali kao što rekoh, nemojte se previše opustiti!

Kada ste odslušali školu, slijedi polaganje testova.
Testovi se sastoje iz dva dijela. 
Polažete testove što se tiče vožnje, znakova i svega ostaloga te test prve pomoći koji se sastoji od 10 naizgled glupih pitanja. Mnogi se, da tako kažem, zeznu na prvoj pomoći jer misle da to sve znaju, jer naravno ima "glupih" pitanja, ali, ima i onih koji su stvarno malo teži i koje ne možete znati "iz života"

Za uspješno položene testove morate imati 108 od 120 bodova
Za uspješno položen test iz prve pomoći morate imati točnih 8 od 10 pitanja

Nakon svih testova, slijedi vožnja! 


3.Vožnja traje 35 sati (školskih ). Ukoliko u vašoj auto-školi postoji mogućnost da vi ne vozite sve sate te time "brže" položite, nemojte koristiti tu opciju! Izvozite sve sate!
Nećete položiti prije ako vozite samo 20 sati, vi hoćete prije završiti vožnju, ali vi nećete moći polagati vožnju dok ne prođu 4 tjedna od polaganja testova. Tako da vam dođe na isto!
Vjerujte mi, svaki sat je dobro došao. Imate dosta toga naučiti, tako da vam preporučujem da sve vozite!

4.Instruktor je tu za vas!  Ne sramite se pitati ono što ne znate! Ako vam nešto nije jasno, odmah ga pitajte da vam ponovi, to je njegova dužnost i to mu je posao! Nemojte misliti da će on misliti da ste glupi ili da niste za vožnje. On će sve shvatiti, makar i najbanalniju stvar pitali!



U slučaju da ne zadovoljite testove ili vožnju, plaćate ponovno taj dio ispita!


Savjeti plus za polaganje vožnje!

Mislim da je svima vožnja najstresnija.
Najbolji savjet koji vam mogu dati jest da budete maksimalno opušteni! Naravno, kako da budete opušteni kada vas komisija gleda, a vi polažete vožnju, no barem izgledajte tako. Vjerujte mi, njima je najbitnije da vi opušteno vozite, a ne da ste "pod grčem" , oni žele vidjeti kako se vi snalazite u prometu. Nemojte se zbuniti kada vam budu postavljali pitanja. Ako vas nešto pita komisija, ne znači to da ste vi nešto pogriješili, oni vas samo žele malo ispitati, da tako kažem :) !
I nemojte piti alkohol ili tablete za smirenje prije samoga polaganja!
Nemojte vrijeđati instruktora, komisiju ili nekog trećeg.
Ako polažete u ljetnim mjesecima, nemojte doći u previše otovrenoj odjeći, obucite se pristojno!
Ukoliko niste čuli što vam je komisija rekla da uradite, obavezno zamolite da vam se ponovi! Nemojte uraditi krivu stvar samo zato što niste dobro čuli jer kada uradite grešku, njega više ništa neće zanimati!


Instruktor će  vam pokazati listu stvari koje ne biste trebali raditi, odnosno koje su to greške koje komisija bilježi i koliko to kaznenih bodova nosi.
Za neuspješno polaganje je potrebno 100 takvih bodova.
Npr:

  • Nemogućnost polaska pod ručnom ili nožnom kočnicom (2 pokušaja) - 100 bodova
  • Neuspješno parkiranje (2 pokušaja) - 100 bodova
  • Silazak s ceste i udarac u bankinu - 100 bodova
  • Ako se ne zavežete prije same vožnje, ako niste upalili svjetla itd - 100 bodova
  • Nepropuštanje pješaka - 100 bodova 
To su neke od grešaka za koje padate odmah!


Ako vam se auto izgasi, ne znači da ste odmah pali, ali, ako vam se auto izgasi u sred raskrsnice, pali ste. Ako ometate promet kada vam se auto izgasilo, pali ste!
Sve ovisi i od komisije, netko će vas pustiti, a netko odmah oboriti kada vam se auto izgasi.



* Napomena*

Ako prilikom parkiranja udarite u bankinu, drugog pokušaja nema i automatski ste pali!

Ukoliko vaš instruktor u bilo kojem trenutku preuzme kontrolu nad autom, pali ste!

Ukoliko vam vaš instruktor pomaže prilikom polaganja, a komisija to primjeti, pali ste!

Ukoliko u vašoj auto-školi postoji mogućnost polaganja prije 18 godina, moj vam je savjet da to ne radite.
Možete imati problema sa polaganjem testova jer mora proći 15 dana od vašeg 18. rođendana da biste polagali testove!

Ne obraćate pozornost na ostale nervozne vozače!
Imate znak auto-škole i oni bi trebali biti puni razumijevanja, ali nažalost, oni često zaborave da su i oni nekada bili početnici!



Za polaganja vozačkog morate imati osobnu iskaznicu!


Troškovi polaganja :
  • Liječničko uvjerenje ( Vadi se u bolnici, tamo vas pitaju razna pitanja u vezi vaseg zdrastvenog stanja ) - 50 KM 
  • Predavanje, škola - 140 KM
  • Predavanje iz prve pomoći - 82/83 KM
  • Testovi - 60 KM + 30 KM za test iz  prve pomoći
  • Vožnja - 1000 KM 
  • Polaganje vozačkog - 100 KM

* Napomena *

Ukoliko padnete neki od testova ili pak vožnju, ponovno plaćate puno cijenu, kao i svaki sljedeći put ukoliko padnete !



Mislim da bi to bilo to! 

Dosta toga sam htjela napisati, nisam valjda nešto važno izostavila!



U postu sam pisala o polaganju B kategorije, za druge kategorije je naravno, nešto malo drugačije u cijeni i svemu ostalom, no o tome nemam iskustva! 


Nadam se da vam je ovaj post bio zanimljiv, a prije svega i koristan! :)


* U ovome postu pišem isključivo o mome iskustvu! Možda u drugim mjestima nije niti približno ovako što se tiče cijena i zakona, no moji par savjeta vam svakako mogu pomoći!*


Ukoliko sam nešto izostavila, a zanima vas, slobodno pišite na mail koji se nalazi na kraju svakoga moga posta :)

Post je malo duži, ali htjela sam reći što više na ovu temu! :)


Pozdrav do sljedećeg čitanja  :*


Sretno s vožnjom :)



Kontakt: marijana-1-@hotmail.com

Broj komentara: 19:

  1. Ovo je odličan post! Baš sam se zanimala dosta za ovu temu, pošto sam želela da polažem vožnju ovog leta, ali sam shvatila da mi je bolje da polažem sa 18, pošto onda mogu samostalno da vozim.

    Pametno dete

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti! Zelim ti puno srece sa polaganjem!

      Izbriši
  2. Svaka cast za ovaj post. Nitko koliko ja znam jos nije pisao o ovome i bas mi je bilo zanimljivo citati takav post jer cu uskoro i ja poceti sa polaganjem vozacke. :)

    http://anastasijasblog1.blogspot.hr/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti! Zelim ti puno srece sa polaganjem :)

      Izbriši
  3. Odličan post. Ja sam još tri godine udaljena od ovog iskustva ali mu se najiskrenije radujem :)
    ✨ forever-blogm.blogspot.com ✨ -new post :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Post je odličan i jako je originlna ova ideja.

    blogfromdreamgirl.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  5. Hvala ti za ovaj post, jer ja uskoro krecem sa casovima, pa mi je svaki vid pomoci dobro dosao. Iz iskustva najboljeg druga (koji je polozio pre dva dana i polozio sve iz prvog puta) kod nas je potrebno negde oko 4 i po meseca da bi se zavrsila cela procedura. Tako da, polaganje ce mi doci taman posle osamnaestog rodjendana (sto je u decembru). Odlican post, i jos jednom hvala za savete. <3

    Moja Svastarica

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala tebi! Ja sam imala srece jer kod mog instruktora je vozilo samo jos dvoje ljudi pored mene, tako da sam ja mogla voziti svaki dan dva sata i bas sam brzo sve zavrsila. Naravno, jos se to produljilo za dva tijedna jer kao sto rekoh, trebalo je polaganje biti na Bozic, a to je malo besmisleno. Zelim ti puno srece sa polaganjem!

      Izbriši
  6. Drago mi je što si napisala ovaj post, sigurno ima mnogo devojaka koje uskoro nameravaju da uskoro polažu. ❤ Iskreno meni sve to deluje preteško i često se predomišljam da li uopšte ikada da polažem ili ne. :D Ali mislim da ću morati jer će mi puno značiti da znam samostalno da vozim, iako me to i ne privlači baš. ☺❤❤
    <33333333333333333333333333333333333333333

    💝 eslyisworldview.blogspot.rs 💝

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti!
      Moj savjet ti je, ukoliko imas tu mogucnost, polazi! Nije to nista pretesko, vjeruj mi :)

      Izbriši
  7. Odličan post. :)

    xxmybeautyblogxx.blogspot.hr

    OdgovoriIzbriši
  8. Odličan post.
    Kod nas su postali jako bezobrazni i ruše zbog svake sitnice zbog novca koji dobiju od ponovnog polaganja.
    Bez obzira na sve velika mi je želja položiti i ne ovisiti o nikome, ali imam još dvije godine do toga ako u međuvremenu ne upišem A kategoriju.

    redheads-diary.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti!
      Da, to su i kod nas pricali mada mislim da ipak nema previse istine u tome. Kod nas su se cesto zalili na pjesake, tj kako ih zbog takve 'gluposti' ruse, ali takav je zakon, ne mogu oni nista promjeniti. Mada, ima bezobraznih ljudi u komisiji, ja sam imala srece jer je mene zapao jedan bas opusten lik :)
      Zelim ti puno srece sa polaganjem :)

      Izbriši
  9. Jako mi je zanimljivo bilo čitati tvoj post. Položila sam propise i prvu pomoć i sad sam na 12 satu vožnje. Fascinira me kako su u Hrvatskoj neke stvari drugačije; od predavanja do polaganja i u konačnici cijene. Jako mi se svidio post

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti puno :)
      Da, pretpostavila sam da je dosta toga drugacije.
      Zelim ti puno srece sa polaganjem!!

      Izbriši

Hvala ti na komentaru!