četvrtak, 13. listopada 2016.

Savjeti za brucoše

Zdravo !


Inspiracija za ovaj post su mi brojni postovi koji su bili na temu fakulteta i o tome kako je tko preživio prvi dan.
Ja sam prošle godine bila brucoš, znači, nemam baš mnogo iskustva kao netko stariji, ali mislim da ipak mogu podijeliti par savjeta koje sam ja naučila kroz ovu godinu.
Nadam se da vas zanima ovakva tema posta, ako jeste, nastavite čitati :)


1. Prvi ispit
Morate znati da je on najteži. Zapravo, ne znate što vas čeka, što smijete, a što ne smijete imati na ispitu, gdje vam je uopće taj ispit. Vjerujte mi, takva pitanja mnogi sami sebi postavljaju, nemojte brinuti. Obično vam je prethodno naznačeno gdje vam je ispit, broj učionice, a ako se ne snalazite na fakultetu, uvijek možete nekoga pitati gdje je ta učionica. Što se tiče pribora kojega smijete koristiti, svaki asistent će vam to naglasiti, tako da nemojte brinuti bez razloga jer imate puno veću brigu -  kako ćete uraditi taj ispit.



2. Pali ste ispit?
Pa što? Bit će možda prvi, ali sigurno neće biti zadnji.
Mislim da je malen broj onih studenata koji nikada u svome životu nisu pali ispit, tako da nemojte previše brinuti o tome.




3. Ima dovoljno rokova
Hm, realno, nema. Nemojte stalno imati u glavi da ima još rokova i da sve možete odložiti za sljedeći rok jer onda vam se nagomila dosta ispita, a ispitni rok traje samo dva tjedna (obično, bar kod nas) tako da nemate baš vremena da naučite 5 predmeta i da sve položite.
Naravno da ima dosta rokova, ali kažem vam samo da se ne opustite previše :)

4. Profesori
Oni su svi divni i krasni (haha), ali naravno, ima nekih profesora koji su malo čudni. Moj vam je savjet da se ni u kojem slučaju ne svađate sa profesorom ili da mu govorite nešto ružno jer on ima prevelik utjecaj i samo ćete vi izgubiti.

5. Znajte svoja prava
Vrlo jednostavno, nemojte dozvoliti da vam netko poruši vaša prava koja imate. Uvijek možete pogledati ispit, možete uvijek doći na konzultacije (naravno u vrijeme predviđeno za to).



6. Učite
Ali zaista, učite!
 Jako je bitno da krenete na vrijeme. Ako na vašem fakultetu imate vježbe, tj ako imate i zadatke uz teoriju, ja vam od srca savjetujem da poslije svaki tih vježbi preradite sve te zadatke pa kada dođe vrijeme za kolokvij, bit će vam lakše, vjerujte mi!

7. Stariji studenti
Budite pažljivi! Ljudi nisu baš uvijek dobronamjerni. Stariji studenti vole pričati koji je predmet težak, koji je lagan, koji je profesor grozan, koji je super, kod kojeg se lako položi, kog kojeg ćete se namučiti da položite i tako dalje. Vjerujte mi, mnoge takve priče zapravo nisu istinite (neke naravno jesu), stoga, budite oprezni, ne žele vam svi ljudi dobro, ne žele svi koji vam požele sreću stvarno da vi položite. Znajte da postoje i ljudi koji ne daju knjige koje vam trebaju da kopirate, a ispred vas glume neku finoću.



8. Aktivnost na predavanju
Mislim da niti jedan profesor ne voli kada ste previše bučni na njegovom predavanju, kada pričate sa kolegama i ne pratite što on govori. Ako imate nešto prokomentirati, možete slobodno pitati za riječ, mislim da niti jedan profesor to neće odbiti.
Nemojte se isticati svojim pričanjem sa prijateljima već vašim znanjem.
Imajte i u vidu da neki profesori to ne vole, pokušajte prvo malo "ispitati teren".




9. Predavanja i vježbe
Budite redovni i idite redovno, to svi profesori i asistenti vole, a i to je dobro za vas jer ćete biti u toku sa gradivom, a također znat ćete što profesor traži od vas, a kada su vježbe u pitanju, mislim da su i one jako jako bitne, pogotovo ako radite zadatke. Neki profesori ne zahtjevaju da dolazite redovno, ali ja vam savjetujem da ipak idete redovno.

10. E-mail
Svi profesori će vam dati svoj e-mail na početku, nemojte se stidjeti poslati ga nekom profesoru. Kada ne možete doći na predavanje i imate jako dobar, opravdan razlog, pošaljite to profesoru, ako vam nešto u knjizi nije jasno, opet mu možete poslati mail. U najgorem slučaju on će ignorirati taj mail, ali to gotovo niti jedan profesor ne radi.






To bi bilo to dragi moju brucoši :)

Nadam se da ćete primjeniti barem jedan od ovih savjeta :)

Imate li vi nadodati neki?

Kako vam je na fakultetu?


Želim vam puno sreće na fakultetu i što više položenih ispita!


Do sljedećeg čitanja :*





Kontakt: marijana-1-@hotmail.com

Broj komentara: 11:

  1. Odlican post. Ja sam sledece godine brucos, i bas mi je dobro dosao tvoj post da vidim sta me ceka, hvala ti na ovim savetima. <3

    http://mojasvastaricams.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  2. Super post, mislim da je od velike značajnosti, jer mnogi su tek krenuli na fax, pa ne znaju šta ih čeka, a ti si ovdje napisala neke odlične savjete, tako da jako mi se sviđa, ja imam ovakav sličan post, samo je vezan za srednju školu ;)

    dnevnadozabloga.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  3. Ah, divnog li posta, ali zaista divnog. Siguran sam da će ovi saveti biti nekome od velike pomoći, ali zaista, ne kažem to tek tako.
    Ti si bez premca pri sastavljanju ovakvih lista, mislim da tu ima i dosta ličnog iskustva :)

    mravawishes.blogspot.rs

    OdgovoriIzbriši
  4. Vrlo koristan post, nadam se cu se sjetiti ovog posta kada ja krenem na faks.

    beautybydorotea.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  5. Hvala za ovo, ja krecem sledece godine na faks i brinem se.
    http://majalivinglife.blogspot.rs/

    OdgovoriIzbriši
  6. Sjajan post, hvala ti na njemu i na onom dobronamernom komentaru koji si mi ostavila na blogu, zaista znači <3 Meni je za sada sasvim fino na fakultetu. Navikla sam se mnogo brže nego što sam očekivala :) Videćemo kako će biti kasnije i kako ću se suočiti sa prvim ispitnim rokom, koji će, iako sada deluje daleko, brzo doći, ali za sada se lepo snalazim :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Odličan i koristan post
    anitalovesbeauty.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  8. Nice post! Your blog it's very interesting

    Would you like to follow each other? :)
    http://theloth.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši

Hvala ti na komentaru!