četvrtak, 5. siječnja 2017.

Fakultet, kako je studirati fiziku?

Zdravo svima!

Za danas vam pišem jedan post na temu fakulteta, a i općenito kako je studirati fiziku. 
Jedna moja čitateljica ili pak čitatelj mi je anonimno ostavio upit da napišem ovakav post jer on/ona planira upisati fiziku pa sam pomislila da je to super ideja.
Ja volim pisati postove na ovakve teme, nadam se da ih vi volite čitati. Znam da vas ima mnogo još iz osnovne škole, ali barem meni je bilo zanimljivo slušati starije kako pričaju o svojim školama. 
Nadam se da će vam se svidjeti post!


Kako se snaći na fakultetu?

- Gdje je učionica 106, a gdje 214, gdje je studentska referada, gdje je wc, a gdje je računovodstvo? 
Kada tek dođete u novu zgradu, pogotovo ako je ona velika, ovo će vam biti veoma zbunjujuće. Nekada se nećete moći snaći, ali polako! 
Učionice su poredane po brojevima, na prvom katu su to učionice na primjer 106, na drugom su učionice na primjer 214 i tako dalje. Tako ćete se najlakše orijentirati. 
Ako su vam učionice drugačije poredane, npr od 1 do 20, onda vam učionica 2 neće biti na drugom katu. Ali, vremenom ćete se uhodati. 
Što se tiče studentske referade, ona je obično u prizemlju, tj na prvom katu i veoma lako ćete ju uočiti, sve uglavnom piše na vratima. 
WC možda nećete odmah naći, ali kada malo prošetate, vidjet ćete ga, opet kažem, označeno vam je, kao što je slučaj i sa računovodstvom. 
Naravno, uvijek nekoga možete pitati gdje se nešto nalazi, ne brinite, nitko vam se neće smijati. 




Što je to kolokvij, a što je zapravo ispit?

- Ja sam se iskreno začudila kada smo mi pošli na fakultet, a moje stare školske kolege nisu znali što je kolokvij i kako sve to funkcionira, tako da, mislim da je ovo dobro spomenuti.
Najlakše mi je ovako objasniti, zamislite da ste u srednjoj školi, iz jednog predmeta imate dva kontrolna, oni predstavljaju kolokvije. Znači kolokvijem cjepkate gradivo, dok za ispit učite sve, cijelo gradivo odjednom polažete. Ovako, imate knjigu od 200 stranica, za prvi kolokvij učite 100, za drugi 100, dok za ispit učite 200. Nadam se da shvaćate. 
Ukoliko položite kolokvije, to je isto kao i da ste izašli na cijeli ispit, znači u tome nema razlike, ali vam je puno lakše polagati preko kolokvija jer ne učite sve odjednom već vam je raspoređeno na 2 ili više dijelova. 
Naravno, postoje profesori koji vam ne daju kolokvije, ali oni su ipak rijetkost. 
Ukoliko položite prvi kolokvij, a padnete drugi, neki će vam profesori dopustiti da radite ponovno samo drugi kolokvij, a neki pak neće, ali oni će vam to sve reći. 
Težite tomu da što više ispita položite preko kolokvija, jer je lakše. 




To je bilo nešto općenito, sada malo o fizici


Je li teško?

- Često dobijam ovakva pitanja kada kažem što studiram. 
Teško jeste. Kada dođete na prve vježbe ili predavanje iz Opće fizike, nećete znati gdje ste. Sve formule koje ste do sada naučili, zaboravite (ne mislim doslovno), sve ćete morati znati sami izvesti, tek će vam tada biti jasno odakle sve te silne formule. Sve je to donekle jednostavno, ali morate se "uhodati". Na vježbama ćete raditi jednostavne zadatke, ali vama baš i neće sve biti jasno, ali, ne brinite! 
Kada uzmete bilježnicu i knjigu i polako pređete sve zadatke, kada vam se sve slegne, bit će vam puno lakše (da ne kažem lagano). 
Naravno, ovdje mislim samo na fiziku koja se uči na studijima fizike. Na drugim fakultetima gdje imate fiziku, ona je mnogo lakša i nećete morati previše izvoditi formule i ona je u biti lagana.




Matematika na fizici?

- Bez dobre matematičke podloge, ne možete znati fiziku. Ne mislim ovdje na obične operacije, mislim na derivacije i itegrale (bez kojih zaista ne možete), također ćete morati znati što je sinus, kosinus, tangens i kotangens. Možda sada ne vidite poveznicu tih stvari, ali ako se odlučite ovo studirati, bit će vam jasno i to vrlo brzo.
No, ne brinite, sve ćete vi to raditi na nekim drugim predmetima, osim sin, cos, tg i ctg jer se smatra da to već znate. 


Gostujući profesori 

- Budući da je jako malo profesora fizike, često ćete imati gostujuće profesore, a to znači da će oni uglavnom dolaziti jednom mjesečno i tada ćete biti na faksu do 8 sati, a često ti profesori znaju doći subotom jer jedino su tada slobodni, tako da, imajte to u vidu.


Profesori ne znaju tko ste vi

- Ovako je barem na mome fakultetu, često profesori ne znaju da postoji jednopredmetna fizika i često su zbunjeni kada im se obratimo, to nekada zna biti smiješno zaista, ali nekada nije baš tako dobro. 




Manjak studenata

- Vi doslovno imate 10 ljudi koji su na starijoj godini, ako i toliko, jednostavno nemate koga pitati skripte i knjige, a često će vas na predavanju biti samo 10, ali tada je najbolje, postanete nekako bliski sa profesorom. 
Ovako je kod mene na fakultetu, ne mora značiti da je svagdje. 


Opet nešto općenitije


Hoću li moći izlaziti subotom i polagati ispite?

- Naravno, zašto ne? Ali subotom, eventualno nekada još nekim danom. To vam oduzme mnogo vremena i mislim da nije baš najbolje raditi takve stvari, pogotovo kada je ispitni rok u toku, ali kada nemate baš puno obaveza, naravno. 




Kako je živjeti daleko od kuće i roditelja?

- Sve na tu temu možete pročitati ovdje.

Također možete pročitati i Zašto bih se vratila u srednju školu, a zašto neFakultet iz moje perspektive te Savjeti za brucose.



To bi bilo sve za ovaj post. Ja se nadam da vam se svidio i da vam je barem malo pomogao.

Ne bojte se studirati fiziku, ako to zaista želite! 
Pustite ljude koji vam govore da je to preteško za vas. 
Naoružajte se računskim bilježnicama, olovkama, gumicama, trudite se i sve će biti dobro! 

*Želim da napomenem da je ovako na mome fakultetu, možda na nekim drugim nije tako, uzmite to u obzir!*
Do sljedećeg čitanja :*




Kontakt: marijana-1-@hotmail.com

Broj komentara: 20:

  1. Odličan post. Stvarno sam uživala čitajući. Iz ovog posta sam stvarno jako puno naučila.
    Posjeti moj blog bilo bi mi drago: http://stroongana.blogspot.hr/

    OdgovoriIzbriši
  2. Ovaj post mi je jako pomogao, za nekih godinu dana ću i ja krenuti na fakultet, drago mi je što ću se uspjeti nekako snaći. Moram da ti čestitam, jer je malo onih koji idu studirati fiziku, prvenstveno jer je jedan od najtežih fakulteta, te ga malo ko završi, svaka ti čast zaista

    dnevnadozabloga.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  3. Jedno vrijeme su mi zbog toga sto sam bila jako dobra u fizici i predlagali i da je studiram,ali ja sam se ipak odlucila za nesto drugo-jezike.Svaka ti cast draga,upisati fakultet koji spada u teze,to je bas za primer.Divan post.Drago mi je sto citaocima ispunjavas zelje,a ja se nadam ubro nekom tagu.http://ellalavomg.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  4. Stvarno sam uživala čitajući iako na fakultet krećem tek za 3 godine,a fiziku ne mogu smisliti hahah
    Upisati takav fakultet...svaka čast :D<3

    tipicnateenagerka.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  5. Imam ja još do fakulteta, ali ga se ipak puno plašim. Sve te priĉe kako se ne spava noćima, kako ovo, kako ono.. sve to u mojoj glavi pretvorilo u strah. Odlično si opisala sve, pomogla si nam, idem da ćitam druge postove za fakultet, haha. Odličan post. :))

    introvertna-holandjanka.blogspot.com - post o filmovima

    OdgovoriIzbriši
  6. Ja imam još vremena do fakulteta, imam još godinu osnovne pa tek srednja, pa onda dolazim fakultet. Ali bez obzira na sve, plašim se i fakluteta i srednje. Ni sama ne znam zašto. Nadam se da će sve biti dobro. Ti si fenomenalno sve napisala, post mi se veoma dopada!♥

    http://sosihappylife.blogspot.ba/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Joj i ja sam maturant. Znas li sta ces upisati?😊

      Izbriši
  7. Divan post, sve si lepo objasnila i svaka čast što si upisala tako težak fakultet ♥
    Novi post: pineapplecakee.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  8. Odličan post, jako mi je zanimljivo čitati postove na temu fakulteta. Iako osobno nisam zainteresirana za fiziku voljela bi da napraviš još neki post što se tiče fakulteta, npr. kako ti je bilo na početku, što trebamo znati prije fakulteta i tako..☺♥

    http://nevergiveup656.blogspot.hr/

    OdgovoriIzbriši
  9. Odličan post! Upisati fakultet za fiziku hm.. Oduvijek sam imala sve petice iz fizike, ali ne bih se usudila da upišem fakultet! :)♥ Tebi svaka čast. :)

    Pratim te, ako želiš uzvrati. ♥ http://lifella2.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  10. Pojavila mi se zelja da studiram fiziku. Jeste da do mog fakulteta ima jos puno (tacnije 6 godina xD) ali eto.
    Odlican post!!!
    http://mlmr16.blogspot.rs/

    OdgovoriIzbriši
  11. Fizika..jedan od najtezih predmeta meni🙈imam ju 4 haha..ugl sve pohvale sto ides na taj faks,nez kako bi ja to mogla...btw post je super jer me dosta toga zanimalo posto mi i sam brat ide na fakultet.. Ugl,odlicnoo!!
    Nadam se da ces kliknuti na link na kraju post
    https://beautyshapes3.blogspot.hr/2016/12/christmas-outfit-unicorns-are-real.html?m=1

    OdgovoriIzbriši
  12. Divan post!Originalna ideja i sve si lepo napisala.Pratim te:)

    ifunnywithme.blogspot.rs-novi post

    OdgovoriIzbriši
  13. Drago mi je da pises o fakultetu jer meni to sve bilo zbunjujuce. Nadam se jos nekom postu o tome. :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Odlican post!!!Pratim te ako zelis uzvrati
    http://slsk04.blogspot.rs/

    OdgovoriIzbriši
  15. Odličan post!
    Nadam se da se snalaziš na fakultetu ♥

    https://myworldtinzy.blogspot.rs

    OdgovoriIzbriši
  16. Odličan post draga. :)
    Svaka ti čast na odabiru jer je fizika jedan od najtežih fakulteta.Puno sreće ti želim❤

    https://thestarcounter.blogspot.ba

    OdgovoriIzbriši
  17. Ovo je genijalno! Definitivno jedan od korisnijih postova koje sam procitala. Nikako ne planiram studirati fiziku jer ju ne razumijem najbolje hh, ali ovo objasnjenje za kolokvije i ispite ce svima dobro doci. Hvala ti sto si uzela vremena da nam objasnis! :)
    Posjeti moj blog i ako zelis, mozemo se medjusobno zapratiti: shoppingholic-dreamer.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši

Hvala ti na komentaru!